Test
Ćwiczenie 1.
Szachownica z Liter
Stwórz program, który rysuje szachownicę o rozmiarze 8x8, używając liter "X" i "O".
Ćwiczenie 2.
Rysowanie trójkąta odwróconego
Stwórz program, który rysuje trójkąt odwrócony o stałej wysokości (na przykład 10).
Ćwiczenie 3.
Tabliczka mnożenia
Napisz program, który wyświetli tabliczkę mnożenia od 1 do 10. Użyj zagnieżdżonej pętli for, aby przejść przez liczby i obliczyć iloczyny.
Ćwiczenie 4.
Schody
Dla danego naturalnego n ≤ 9 wyświetl schody z n stopniami, gdzie i-ty stopień składa się z liczb od 1 do i, bez spacji między nimi.
Na przykład:
Ćwiczenia*.
Ćwiczenie 5.
Suma Liczb.
Stwórz program, który obliczy sumę liczb od 1 do n (gdzie n jest podawane przez użytkownika) za pomocą zagnieżdżonej pętli while.
Ćwiczenie 6.
Rysowanie Kwadratu.
Napisz program, który rysuje kwadrat o boku n (podawanym przez użytkownika) za pomocą znaków *. Użyj zagnieżdżonej pętli for.
Ćwiczenie 7.
Piramida.
Stwórz program, który rysuje piramidę o wysokości n (podawanej przez użytkownika) z użyciem znaków*. Użyj zagnieżdżonych pętli for.
Ćwiczenie 8.
Zgadywanie Liczby.
Napisz grę, w której komputer losuje liczbę od 1 do 100, a użytkownik ma 10 prób na zgadnięcie tej liczby. Użyj zagnieżdżonej pętli while do obsługi prób.
Ćwiczenie 9.
Tabela Liczb.
Stwórz program, który wypisuje tabelę liczb od 1 do 10 z ich kwadratami i sześcianami. Użyj zagnieżdżonej pętli for.
Ćwiczenie 10.
Gwiazdy w Rzędach.
Stwórz program, który rysuje prostokąt z gwiazdek o wymiarach m na n (gdzie m i n są podawane przez użytkownika). Użyj zagnieżdżonych pętli for.
Komentarze
Prześlij komentarz