Przejdź do głównej zawartości

3 klasa. Temat 11. Instrukcje iteracyjne zagnieżdżone w języku Python

 

Test


Ćwiczenie 1.

Szachownica z Liter
Stwórz program, który rysuje szachownicę o rozmiarze 8x8, używając liter "X" i "O".


Ćwiczenie 2.

Rysowanie trójkąta odwróconego
Stwórz program, który rysuje trójkąt odwrócony o stałej wysokości (na przykład 10).

Ćwiczenie 3.

Tabliczka mnożenia
Napisz program, który wyświetli tabliczkę mnożenia od 1 do 10. Użyj zagnieżdżonej pętli for, aby przejść przez liczby i obliczyć iloczyny.

Ćwiczenie 4.

Schody
Dla danego naturalnego n ≤ 9 wyświetl schody z n stopniami, gdzie i-ty stopień składa się z liczb od 1 do i, bez spacji między nimi.
Na przykład:

Ćwiczenia*.


Ćwiczenie 5.
Suma Liczb.
Stwórz program, który obliczy sumę liczb od 1 do n (gdzie n jest podawane przez użytkownika) za pomocą zagnieżdżonej pętli while.

Ćwiczenie 6.
Rysowanie Kwadratu.
Napisz program, który rysuje kwadrat o boku n (podawanym przez użytkownika) za pomocą znaków *. Użyj zagnieżdżonej pętli for.

Ćwiczenie 7.
Piramida.
Stwórz program, który rysuje piramidę o wysokości n (podawanej przez użytkownika) z użyciem znaków*. Użyj zagnieżdżonych pętli for.

Ćwiczenie 8.
Zgadywanie Liczby.
Napisz grę, w której komputer losuje liczbę od 1 do 100, a użytkownik ma 10 prób na zgadnięcie tej liczby. Użyj zagnieżdżonej pętli while do obsługi prób.

Ćwiczenie 9.
Tabela Liczb.
Stwórz program, który wypisuje tabelę liczb od 1 do 10 z ich kwadratami i sześcianami. Użyj zagnieżdżonej pętli for.

Ćwiczenie 10.
Gwiazdy w Rzędach.
Stwórz program, który rysuje prostokąt z gwiazdek o wymiarach m na n (gdzie m i n są podawane przez użytkownika). Użyj zagnieżdżonych pętli for.





Komentarze