Ćwiczenie 1.
Język Python — zapamiętaj
Język Python — zapamiętaj
Ćwiczenie 2.
Język Python — podstawy
Język Python — podstawy
Ćwiczenie 3. Kahoot — czekaj na PIN do gry
Ćwiczenie 4.
Napisz program proszący użytkownika o imię i rok urodzenia, a następnie obliczający i wypisujący jego wiek.
Przykładowe wykonanie:
Podaj swoje imię:
Jasiu
Podaj rok urodzenia:
1992
Jasiu, masz 30 lat.
Ćwiczenie 5.
Napisz program, który oblicza pole i obwód koła o promieniu podanym przez użytkownika. Wartość stałej
π weź z biblioteki math. Promień nie może być ujemny. W przypadku podania liczby ujemnej, program
powinien wypisywać komunikat informujący o błędnej wartości i nic nie liczyć.
Ćwiczenie 6*.
Napisz program który rysuje płatek śniegu.
Przepisz gotowy program:
Napisz program który rysuje płatek śniegu.
Przepisz gotowy program:
* Python Turtle — to bardzo użyteczna biblioteka do tworzenia podstawowych aplikacji graficznych. W tym ciekawych rysunków, jak i prostych gier.
forward(odległość) — wykonuje ruch naprzód o odległość kroków.
backward(odległość) — wykonuje ruch wstecz o odległość kroków.
left(kąt) — wykonuje obrót w lewo o kąt jednostek. Domyślnie jednostkami są stopnie.
right(kąt) — wykonuje obrót w prawo o kąt jednostek. Domyślnie jednostkami są stopnie.
width(grubość) — ustawia grubość linii.
color(s) — ustawia kolor pióra.
Wynik działania programu:
Komentarze
Prześlij komentarz