Przejdź do głównej zawartości

4 klasa. Temat 19. Rozwiązywanie zadań

 

Ćwiczenie 1.
Język Python — zapamiętaj



Ćwiczenie 2.
Język Python —
 podstawy



Ćwiczenie 3. Kahoot — czekaj na PIN do gry


Ćwiczenie 4.
Napisz program proszący użytkownika o imię i rok urodzenia, a następnie obliczający i wypisujący jego wiek.

Przykładowe wykonanie:

Podaj swoje imię:
Jasiu
Podaj rok urodzenia:
1992
Jasiu, masz 30 lat.

Ćwiczenie 5.
Napisz program, który oblicza pole i obwód koła o promieniu podanym przez użytkownika. Wartość stałej π weź z biblioteki math. Promień nie może być ujemny. W przypadku podania liczby ujemnej, program powinien wypisywać komunikat informujący o błędnej wartości i nic nie liczyć.



Ćwiczenie 6*.
Napisz program który rysuje płatek śniegu.
Przepisz gotowy program:



Python Turtle  to bardzo użyteczna biblioteka do tworzenia podstawowych aplikacji graficznych. W tym ciekawych rysunków, jak i prostych gier. 
forward(odległość) — wykonuje ruch naprzód o odległość kroków.
backward(odległość) — wykonuje ruch wstecz o odległość kroków.
left(kąt) — wykonuje obrót w lewo o kąt jednostek. Domyślnie jednostkami są stopnie.
right(kąt) — wykonuje obrót w prawo o kąt jednostek. Domyślnie jednostkami są stopnie.
width(grubość) — ustawia grubość linii.
color(s) — ustawia kolor pióra. 

Wynik działania programu:


Zmień program tak, aby rysował płatek śniegu, jak pokazano na rysunku:



Komentarze