Przejdź do głównej zawartości

4 klasa. Temat 16. Rozwiązywanie zadań

 

Ćwiczenie 1. 
1. Napisz program obliczający pole powierzchni prostokąta dla długości boków a i b, wprowadzonych z klawiatury. 
2. Wynik i odpowiedni komunikat wyprowadzaj na ekran.

Ćwiczenie 2. 
Jaki błędy pojawiły się w zapisie programu? Zmodyfikuj program, aby działał poprawnie.

liczba1 = int(input("Podaj liczbę:"))
print(liczba2)
liczba2 = liczba1 + 1

Ćwiczenie 3.
Napisz program do zadania: "Jaki procent liczby a stanowi liczba b?" Zapisz program w pliku pod nazwą Procenty.
Aby obliczyć jakim procentem liczby a jest liczba b, wystarczy podzielić b przez a, a następnie otrzymany ułamek zamienić na procenty.

Ćwiczenie 4. 
Napisz program realizujący algorytm sprawdzania, czy wprowadzona z klawiatury liczba jest dodatnia czy niedodatnia
Zapisz program w pliku pod nazwą
Liczby.


Ćwiczenie 5.
Napisz program obliczający pierwiastek kwadratowy p z liczby rzeczywistej nieujemnej x, wprowadzanej z klawiatury. 
Program ma sprawdzać, czy wprowadzona przez użytkownika liczba jest poprawna (nieujemna) i wyprowadzać na ekran wynik obliczenia lub komunikat o błędnych danych.

Ćwiczenie 6.
1. Napisz program obliczający wysokość trójkąta, gdy podane są jego pole p i podstawa a
2. Zadbaj o poprawność wprowadzonych danych.
3. Zapisz program w pliku pod nazwą Wysokosc_trojkata.

Ćwiczenie 7.
1. Napisz program realizujący algorytm obliczania objętości walca o wysokości h i promieniu podstawy r, gdzie h i r są dodatnimi liczbami rzeczywistymi.
2. Zadbaj o poprawność wprowadzanych danych. Dla liczb niedodatnich powinien być wyprowadzany napis "błędne dane".
3. Zapisz program w pliku pod nazwą Objetosc_ walca.

Ćwiczenie 8.
1. Napisz program obliczający, Ile litrów wody spadło na plac o powierzchni P metrów kwadratowych, jeśli pokryła go warstwa wody o grubości d milimetrów. 
2. Zadbaj o poprawność wprowadzonych danych.
3. Zapisz program w pliku pod nazwą Deszcz.

Komentarze