Ćwiczenie 1. 1. Napisz program obliczający pole powierzchni prostokąta dla długości boków a i b, wprowadzonych z klawiatury.
2. Wynik i odpowiedni komunikat wyprowadzaj na ekran.
Ćwiczenie 2.
Jaki błędy pojawiły się w zapisie programu? Zmodyfikuj program, aby działał poprawnie.
liczba1 = int(input("Podaj liczbę:"))
print(liczba2)
liczba2 = liczba1 + 1
Ćwiczenie 3.
Napisz program do zadania: "Jaki procent liczby a stanowi liczba b?" Zapisz program w pliku pod nazwą Procenty.
Aby obliczyć jakim procentem liczby a jest liczba b, wystarczy podzielić b przez a, a następnie otrzymany ułamek zamienić na procenty.
Ćwiczenie 4.
Napisz program realizujący algorytm sprawdzania, czy wprowadzona z klawiatury liczba jest dodatnia czy niedodatnia.
Zapisz program w pliku pod nazwą Liczby.
Ćwiczenie 2.
Jaki błędy pojawiły się w zapisie programu? Zmodyfikuj program, aby działał poprawnie.
Jaki błędy pojawiły się w zapisie programu? Zmodyfikuj program, aby działał poprawnie.
liczba1 = int(input("Podaj liczbę:"))
print(liczba2)
liczba2 = liczba1 + 1
Napisz program do zadania: "Jaki procent liczby a stanowi liczba b?" Zapisz program w pliku pod nazwą Procenty.
Aby obliczyć jakim procentem liczby a jest liczba b, wystarczy podzielić b przez a, a następnie otrzymany ułamek zamienić na procenty.
Ćwiczenie 5.
Napisz program obliczający pierwiastek kwadratowy p z liczby rzeczywistej nieujemnej x, wprowadzanej z klawiatury. Program ma sprawdzać, czy wprowadzona przez użytkownika liczba jest poprawna (nieujemna) i wyprowadzać na ekran wynik obliczenia lub komunikat o błędnych danych.
Ćwiczenie 6.1. Napisz program obliczający wysokość trójkąta, gdy podane są jego pole p i podstawa a. 2. Zadbaj o poprawność wprowadzonych danych.3. Zapisz program w pliku pod nazwą Wysokosc_trojkata.
Ćwiczenie 7.1. Napisz program realizujący algorytm obliczania objętości walca o wysokości h i promieniu podstawy r, gdzie h i r są dodatnimi liczbami rzeczywistymi.2. Zadbaj o poprawność wprowadzanych danych. Dla liczb niedodatnich powinien być wyprowadzany napis "błędne dane".3. Zapisz program w pliku pod nazwą Objetosc_ walca.
Ćwiczenie 5.
Napisz program obliczający pierwiastek kwadratowy p z liczby rzeczywistej nieujemnej x, wprowadzanej z klawiatury.
Napisz program obliczający pierwiastek kwadratowy p z liczby rzeczywistej nieujemnej x, wprowadzanej z klawiatury.
Program ma sprawdzać, czy wprowadzona przez użytkownika liczba jest poprawna (nieujemna) i wyprowadzać na ekran wynik obliczenia lub komunikat o błędnych danych.
Ćwiczenie 6.
1. Napisz program obliczający wysokość trójkąta, gdy podane są jego pole p i podstawa a.
2. Zadbaj o poprawność wprowadzonych danych.
3. Zapisz program w pliku pod nazwą Wysokosc_trojkata.
Ćwiczenie 7.
1. Napisz program realizujący algorytm obliczania objętości walca o wysokości h i promieniu podstawy r, gdzie h i r są dodatnimi liczbami rzeczywistymi.
2. Zadbaj o poprawność wprowadzanych danych. Dla liczb niedodatnich powinien być wyprowadzany napis "błędne dane".
3. Zapisz program w pliku pod nazwą Objetosc_ walca.
Komentarze
Prześlij komentarz