Ćwiczenie 1.
Jak działa randint.
Pierwsze co robimy to importujemy z modułu random komendę randint, dzięki której będziemy mogli losować liczby:
Pierwsze co robimy to importujemy z modułu random komendę randint, dzięki której będziemy mogli losować liczby:
Teraz sprawdzimy jak działa w ogóle randint.
W tym celu zrobimy zmienną los na której użyjemy tą komendę. W nawiasie wpisujemy zakres losowania.
W tym celu zrobimy zmienną los na której użyjemy tą komendę. W nawiasie wpisujemy zakres losowania.
Spróbuj uruchomić ten program 3-4 razy.
Ćwiczenie 2.
Program, który wylosuje 50 liczb w zakresie od 1 do 100.
Teraz jak już wiemy jak działa randint, napiszemy program, który wylosuje 50 liczb w zakresie od 1 do 100 i wypisze je:
Program, który wylosuje 50 liczb w zakresie od 1 do 100.
Teraz jak już wiemy jak działa randint, napiszemy program, który wylosuje 50 liczb w zakresie od 1 do 100 i wypisze je:
Ćwiczenie 3.
Gra Zgadnij liczbę.
Gra Zgadnij liczbę.
Ok, wiemy jak to działa. Można to usunąć a zajmiemy się teraz pętlą while.
👉 Pętli while używa się gdy podczas programowania nie wiemy ile ma być powtórzeń.
👉 Pętla while będzie się wykonywać dopóki warunek jest spełniany.
Wykorzystamy pętle while, która będzie pracować, jeśli nasza odpowiedź (zmienna odp) będzie inna niż los.
Jeszcze tylko 2 warunki i z komunikatami, że podana przez nas liczba jest za duża lub za mała:
Na koniec print z gratulacjami.
Możemy do zwykłego komunikatu w cudzysłowie po przecinku dodać zmienną los. Połączy do zwykły tekst oraz wartość ze zmiennej i będzie ładnie wyglądało 😉
Klikamy F5 i sprawdzamy jak działa.
Komentarze
Prześlij komentarz